Krajowy lider branży mięsnej Smithfield Polska został nominowany w dwóch kategoriach i zwyciężył w konkursie „Lider etyki w biznesie” w ramach tegorocznego Sustainable Economy Summit. Wydarzenie gromadzi organizacje i przedsiębiorstwa aktywnie realizujące politykę zrównoważonego rozwoju.
Otrzymana nagroda została przyznana dla „podmiotu, który wyróżnia się wysokimi standardami zachowań biznesowych i moralnych, ze szczególnym uwzględnieniem prawości i uczciwości, będący wzorem dla swoich współpracowników, klientów i kontrahentów”. Wyróżnienie zostało przyznane przez szeroką kapitułę konkursu gromadzącą liderów świata biznesu, nauki i ekonomii.
„Jesteśmy zaszczyceni mogąc odebrać nagrodę jako lider etyki w biznesie. Zrównoważony rozwój
w naszej organizacji jest bardzo szerokim zagadnieniem obejmującym wiele obszarów w ramach trzech głównych filarów, tj. otoczenia, biznesu i ludzi, osadzonych na solidnym fundamencie, którym jest właśnie etyczne zarządzanie. Jako krajowy lider zdajemy sobie sprawę z możliwości i oczekiwań jakie są przed nami stawiane, dlatego z tym większą satysfakcją obserwujemy, że nasza praca jest dostrzegana i przynosi wymierne efekty.” – podkreśla rzecznik prasowy Smithfield Polska Łukasz Dominiak.
Jednym z kluczowych elementów dwudniowego wydarzenia organizowanego przez Executive Club była konferencja, gdzie w ramach szerokiego wachlarza tematów swoją wiedzą i doświadczeniem mogli dzielić się przedstawiciele największych firm i organizacji w Polsce. Jednym z prelegentów był Dyrektor ds. Public i Government Relations Smithfield Polska Łukasz Dominiak w ramach panelu „firma przyjazna i odpowiedzialna społecznie”.
„Zrównoważony Rozwój ma dla naszej organizacji wiele twarzy. Są to nasi sąsiedzi we wszystkich miejscach gdzie prowadzimy swoją działalność, lokalne organizacje i samorządy, nasi pracownicy, klienci i konsumenci, a także troska o zwierzęta, co jest podstawą realizowanych działań w ramach branży mięsnej. Wychodzimy z założenia, że zrównoważony rozwój i polityka odpowiedzialnego biznesu to światy, w których nie możemy spoczywać na laurach. Oczekiwania wobec liderów naszej branży rosną z każdym dniem, a naszą powinnością i celem jest sprostać tym oczekiwaniom.” – dodaje Łukasz Dominiak.
Smithfield Polska oprócz wygranej w swojej kategorii został także nominowany do nagrody jako „Lider Społecznej Odpowiedzialności”.