Projekt Smithfield Polska uzyskał status finalisty w ramach corocznego, prestiżowego konkursu ROI Awards organizowanego przez Smithfield Foods, Inc. Spółka została wyróżniona za realizację programu pomocy obywatelom Ukrainy dotkniętym skutkami wojny.
Smithfield Foods, Inc. to renomowana firma zatrudniająca blisko 60 tysięcy osób w 11 krajach na całym świecie. Spółka jest pionierem w dostarczaniu bezpiecznej żywności, m.in. dzięki kompleksowej kontroli na każdym etapie produkcji. Swoją strategię działania opiera na założeniach zrównoważonego rozwoju, a najbardziej efektywne i wyróżniające się projekty realizowane przez pracowników w tym zakresie są nagradzane w ramach corocznego konkursu.
W tegorocznej edycji plebiscytu ROI zgłoszonych zostało aż 856 inicjatyw w trzech tradycyjnych kategoriach, tj. Responsibility, Operational Excellence i Innovation. Spośród nadesłanych zgłoszeń z różnych krajów, do grona wyróżnionych zakwalifikowało się jedynie 21 z nich. Następnie 9 projektów, po 3 z każdej kategorii, zostało wybranych do ścisłego finału konkursu, uzyskując miano Winner.
Jedną z inicjatyw, która trafiła do ścisłego finału tegorocznego plebiscytu ROI był projekt pomocy Ukrainie realizowany wspólnie przez Smithfield Polska, Animex i Agri Plus. W ramach zakrojonej na szeroką skalę akcji dobroczynnej zaangażowanych było wiele osób i zespołów, jednakże koordynacją całości zajmował się Dział PR i Zrównoważonego Rozwoju, przy wsparciu Działu Obsługi Klienta. Warto podkreślić w tym miejscu, iż jednym z założeń konkursu ROI jest możliwość wskazania danego projektu czy inicjatywy przez każdego pracownika organizacji, który uzna, iż dana inicjatyw zasługuje na wyróżnienie.
Jesteśmy niezmiernie szczęśliwi, że nasza pomoc dla potrzebujących została doceniona. Wykonaliśmy to zadanie z sercem i nadzieją, że pomogliśmy tym, którzy tego najbardziej potrzebowali. To ogromne wyróżnienie nie tylko dla naszego zespołu, ale przede wszystkim dla całej rodziny Smithfield Polska, Animex i Agri Plus. To także osobista satysfakcja z dobrze wykonanej pracy na rzecz potrzebujących. – powiedział Dyrektor ds. Public i Government Relations, Łukasz Dominiak, koordynator projektu pomocowego.
W ramach konkursu, zespół przedstawicieli Smithfield Polska zaangażowanych w wyróżniony projekt został zaproszony do Stanów Zjednoczonych do siedziby firmy, gdzie w trakcie uroczystej gali Shane Smith, CEO Smithfield Foods Inc., wręczył im statuetkę lidera odpowiedzialności.